Zamknij

Branża piwowarska: sprzedaż piwa w Polsce spadła w 2023 r. o prawie 7 proc.

07:49, 14.02.2024 PAP Aktualizacja: 07:50, 14.02.2024
Skomentuj PAP PAP

Według związku spadek sprzedaży to skumulowany efekt pandemii, podwyżek akcyzy, wojny w Ukrainie i inflacji kosztów, które łącznie doprowadziły do wzrostu cen i spadku popytu.

Sprzedaż piwa w ubiegłym roku zmniejszyła się o 6,9 proc., co oznacza, że Polacy kupili 400 mln półlitrowych butelek i puszek piwa mniej niż w 2022 roku - poinformował we wtorek Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie (ZPPP-Browary Polskie).

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

W 2023 roku spadła sprzedaż niemal w każdym segmencie rynku, co jest konsekwencją m.in. wzrostu cen piwa średnio o 15,2 proc. W porównaniu do 2022 r. najmocniej wyhamowały najdroższe piwa z segmentu top i ultra premium (o 14,6 proc.) oraz najtańsze propozycje z segmentu economy (o 10,0 proc.).

Dużo odporniejszy na złą koniunkturę okazał się segment piw bezalkoholowych, który wykazał się w 2023 r. względną stabilnością na tle spadającego rynku (-0,4 mln l). Tym samym, po raz kolejny, udział piw bezalkoholowych w całej kategorii wzrósł z 6,3 proc. do 6,5 proc.

"W ubiegłorocznych wynikach trudno znaleźć optymistyczne dane. Rynek skurczył się o kolejne 2 mln hektolitrów. (...) Rynek spada od 2019 roku, przy czym zeszłoroczny spadek był szczególnie głęboki. Od kilku sezonów piwo jest pod presją rosnących kosztów produkcji i akcyzy, a konsumenci są bardzo wrażliwi na wzrost jego ceny" - stwierdził dyrektor generalny ZPPP-Browary Polskie Bartłomiej Morzycki.

Jednocześnie, według ZPPP-Browary Polskie, wartość sprzedaży piwa wzrosła w ubiegłym roku o 7,1 proc. do 22,8 mld zł z 21,3 mld zł w roku 2022. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ mmu/

[ZT]6058[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%