Zamknij

Raport: blisko dwie trzecie Polaków kupujących online boi się zagranicznych e-sklepów

20:24, 11.03.2024 PAP Aktualizacja: 20:25, 11.03.2024
Skomentuj PAP PAP

Z sondażu UCE RESEARCH wynika, że 33,2 proc. konsumentów regularnie nabywających produkty w sieci dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Z tego 10,2 proc. robi to z bardzo dużą częstotliwością, 10,9 proc. niezbyt często, 12,1 proc. bardzo rzadko, a 1,9 proc. nie pamięta, czy im się to zdarza. Blisko dwie trzecie - 64,9 proc. respondentów zadeklarowało, że w ogóle nie korzysta z oferty zagranicznych sklepów internetowych.

Spośród konsumentów regularnie robiących zakupy w internecie 64,9 proc. obawia się i unika zakupów w zagranicznych sklepach internetowych - wynika z badania UCE RESEARCH. Obawiają się m. in. problemów ze zwrotem towarów czy bariery językowej.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Badanie wskazało, że konsumenci, którzy nie robią zakupów w zagranicznych e-sklepach, obawiają się przede wszystkim problemów ze zwrotem towarów - 36,7 proc., bariery językowej - 33,4 proc., długiego czasu oczekiwania na produkt - 29,4 proc., wysokich kosztów dostawy - 20,8 proc., a także kłopotów z obsługą posprzedażowej - 18,4 proc.

Jak wskazał Maciej Tygielski z UCE RESEARCH, ekspert rynku e-commerce, część z tych obaw jest zrozumiała. Proces zwrotu może być skomplikowany lub kosztowny, szczególnie w przypadku przesyłek międzynarodowych. Bariera językowa utrudnia zrozumienie opisu produktu, warunków zakupu czy procesu reklamacji. Demotywujący może być również długi czas oczekiwania i wysokie koszty dostawy. W opinii Tygielskiego obawy konsumentów najczęściej są jednak na wyrost, bo dzięki nowoczesnym technologiom poziom usług e-commerce bardzo się podniósł. Podkreślił przy tym, że klientom rezygnującym z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych umyka wiele dobrych okazji.

[ZT]6487[/ZT]

Według informacji zawartych w raporcie UCE RESEARCH, nie należy się spodziewać gwałtownych zmian odsetka polskich konsumentów dokonujących transakcji w zagranicznych e-sklepach. "Z jednej strony na wzrost zainteresowania takimi zakupami wpływać będzie rosnąca globalizacja i ułatwienia w międzynarodowym handlu. Z drugiej zaś silny polski e-commerce i poprawa oferty mogą utrzymywać dotychczasowy poziom zakupów wewnętrznych. Odsetek na poziomie blisko 65 proc. może więc pozostać stabilny lub zmieniać się bardzo powoli - wyjaśnił Maciej Tygielski.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1007 dorosłych Polaków, którzy regularnie (przynajmniej kilka razy w miesiącu) robią wszelkiego rodzaju zakupy online. (PAP)

gkc/ drag/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%