Od 4 listopada 2020 roku e-wizyty, czyli wideorozmowy z ekspertem ZUS, będą dostępne we wszystkich oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ten bardzo prosty sposób każdy może porozmawiać z pracownikiem i załatwić szereg spraw.

Szczególnie w trudnym czasie pandemii to bezpieczna i wygodna forma komunikacji, bez konieczności wizyty w placówce ZUS.

Pierwsze e-wizyty ruszyły 19 października. Od 4 listopada e-spotkanie będzie można umówić w całej Polsce. Do tej pory z tego rozwiązania skorzystało blisko 1500 osób w kraju.

Jeśli chcemy zarezerwować internetowe spotkanie należy wejść na stronę www.zus.pl. E-wizytę umawiamy podając kod pocztowy swojego miejsca zamieszkania, a w przypadku przedsiębiorców kod adresu firmy.  Na wirtualne spotkanie można umówić się w dni robocze, w godzinach 9.00-14.30.



Dzień przed spotkaniem klient otrzyma sms z przypomnieniem – na podany w czasie rejestracji numer telefonu. Natomiast godzinę przed e-wizytą otrzyma mail. Będzie w nim link, w który trzeba kliknąć, aby połączyć się z pracownikiem ZUS.

Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty albo już jej nie potrzebuje, powinien ją odwołać, żeby z terminu mógł skorzystać ktoś inny.

Jeśli klient będzie chciał otrzymać informacje w swojej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideorozmowy. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy rezerwując spotkanie trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję.
Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także w imieniu innej osoby połączyć się wirtualnie z pracownikiem.